Besøgsven

Få en fast besøgsven

Sidder du det meste af tiden alene derhjemme, uden ret mange besøg fra familie og venner?

 

Så er du måske en af de ældre, der trænger til en fast besøgsven – et kendt ansigt, som kommer forbi til en hyggelig samtale over en kop kaffe, en lille gåtur i naturen, eller måske giver en hånd med opvasken, skifter sengetøjet eller fjerner nogle af de nullermænd, som kommunens rengøring har efterladt.

 

Det er meget forskelligt hvilke behov vores kunder har og hvor ofte økonomien tillader, at vi kommer på besøg. Du skal gøre op med dig selv, hvor mange penge du er villig til at bruge. For du vil savne vores besøg, hvis du bliver nødt til at skære ned på besøgene.

 

Du har sikkert gjort dig nogle tanker om, hvad det vil sige at få en besøgsven på besøg. Men før I rigtigt har mødt hinanden, kan det være svært at danne sig forventninger til besøgene. Derfor opfordrer vi til, at du starter med at din kommende besøgsven aflægger dig et introduktionsbesøg, hvor I taler sammen om dine forventninger, hvor ofte besøgsvennen skal komme – og hvad du godt kunne tænke dig, at I laver sammen. Eller hvis der er nogle konkrete ting, som du har brug for hjælp til i hverdagen.

 

Hvis du synes, at det lyder spændende, når I har mødtes første gang, kan vi begynde at komme på de ugedage, I har aftalt sammen. Hvis du får brug for at ændre på tiderne eller aflyse et besøg, aftaler du det nærmere med din besøgsven - eller sender en besked til kontoret. Så finder vi ud af tingene sammen.

 

Sådan kommer du i gang …


Start med at udfylde kontaktformularen. Så vil vi kontakte dig og aftale et tidspunkt, hvor din besøgsven kan komme forbi første gang og sige hej.

Prisen for at få en fast besøgsven


Du betaler en fast timepris på kr. 329 inkl. moms for de besøg, du får. Tiden regnes fra din besøgsven ankommer til hun kører igen. Du betaler ikke for transporttiden, medmindre du bor langt uden for vores normale geografiske område. Besøgene opgøres én gang om måneden, hvor du får en specificeret regning, som kan betales via bankoverførsel eller MobilePay.

 

Vi sender den månedlige faktura pr. e-mail. Hvis du ikke kan modtage e-mails, får du den sendt med posten mod et lille gebyr til portoen. Læs væres forretningsbetingelser.

 

Hvad med ferie, sygdom og aflysninger?


Hvis din besøgsven holder ferie eller bliver syg, får du ikke besøg af hende. Du får så heller ingen regning for den dag. Ferie aftaler vi altid i god tid før det bliver aktuelt.

 

Hvis du selv bliver syg, kan du selvfølgelig aflyse din besøgsvens besøg. Hvis du aflyser senest dagen før, koster det dig ingenting. Hvis du aflyser samme dag, som din besøgsven skulle være kommet forbi, tager vi betaling for én time til at dække ventetiden i hendes arbejdskalender.

praktisk hjælp
besøgsven

Besøgsven på plejehjem eller plejecenter


Allerød Senior Service tilbyder også at komme på besøg på plejecentre. Private, offentlige og selvejende plejehjem og plejecentre kan bestille en fast Besøgsven til at komme forbi på faste ugedage.


Aktiviteterne vil være stort set de samme, som når vi besøge en individuel kunde, der bor på et plejehjem. Men i stedet vil jeres faste Besøgsven være til rådighed for alle de beboere, der ønsker og har mulighed for at deltage i det sociale samvær.


Vi oplevere allerede, at vores besøg hos individuelle kunder på et plejecenter tiltrækker andre beboeres interesse, når besøget foregår i fællesområdet. Kontakt os for at høre om vi kan komme på jeres plejecenter.

Hvad siger kunderne om vores besøgsven?

"Jeg synes at jeres koncept er helt fantastisk. Demens er en nedværdigende og modbydelig sygdom. Overgangen fra et normalt liv, til ikke at kunne klare sig selv, er et langt og svært forløb. Ikke mindst fordi det er de pårørende der må træffe beslutninger for den demente.


Tiden inden vores mor kom på plejehjem, var en hård periode der krævede meget af vores tid. Det var en stor lettelse da Charlotte blev besøgsven et par gange om ugen for vores mor. Vi vidste, at hun var i gode hænder, og i starten var det lidt en praktisk foranstaltning. Men det viste sig at vores mor virkelig hyggede og morede sig, og var glad og opløftet når hun havde haft besøg.


Charlotte's positive, kærlige empatiske væsen, og forståelse for sygdommen, har haft stor betydning for hele processen. Vores mor havde det trygt og rart i hendes selskab. Og vi var trygge ved Charlotte, og kunne 'lade op' når hun var hos vores mor.


At Charlotte fortsatte med besøgene da vores mor flyttede på plejehjem, var også en stor hjælp. Vores mor var utryg ved det nye sted. Men udover os, var Charlotte også en tryg del i hverdagen, der gjorde at hun stille og roligt faldt til.


Så det har virkelig været en positiv oplevelse at have Charlotte som besøgsven. Det har været kærligt og trygt."


- Anonym, Vejby

”Jeg har benyttet Besøgsven ordningen hos Allerød Senior Service i en periode efter min far var kommet hjem fra genoptræning. Han var slet ikke klar til at klare sig selv endnu, og som pårørende var det svært at afse tid nok til at besøge ham. Derfor kom Charlotte som sendt fra himlen. I tre måneder besøgte hun min far 2-3 gange om ugen indtil han kom til hægterne igen og indtil kommunen endelig fik visiteret den nødvendige hjælp. Hun hjalp med rengøringen og tøjvask og gav sig tid til at snakke og hygge med far. Det savner han.


Hvis jeg havde råd, måtte Charlotte gerne være fortsat med at komme som besøgsven hos min far. Men hjælpen har været uvurderlig i de svære måneder efter han kom hjem fra hospitalet.” (forkortet red.)


- Anonym, Farum

praktisk hjælp

”Min søster og jeg har været rigtig glade for at benytte Allerød Senior Service som aflastning, når vi ikke selv har haft tid og overskud til at besøge vores mor på plejecentret i Nordsjælland. Charlotte har ofte været en slags forlænget arm og en stabil støtte, som vores mor har haft glæde af igennem lang tid, helt tilbage fra før hun flyttede på plejehjem.


Charlotte er en pligtopfyldende og hjertevarm besøgsven, som vi giver vores varmeste anbefalinger. I det hele taget bør mange flere pårørende tænke i de baner, når det offentlige system ikke længere tilbyder personligt nærvær som en del af pakken. Vi synes, at det har været alle pengene værd, både for os som børn, men især for vores mor. Tak, Charlotte.”


- B.N., Strøby